WoW: Legion – Az új területek és insták első látásra

Ahogy ígértem, röviden bemutatom az új területeket és az új instákat, hogy mit lehet eddig tudni róluk, mi a történelmük, és ha elárulta a Blizzard, akkor röviden azt, hogy miért megyünk abba a zónába, mi fog ott történni.

Az új „kontinens”: THE BROKEN ISLES (A Széttört Szigetek)

Legion-Zones-Header

– The Broken Shore (Törött Part): Az új kiegészítő minden valószínűség szerint a The Broken Shore-nál (Törött Part) és a Tomb of Sargerasnál, vagyis Sargeras sírjánál fog kezdődni, ahol sok-sok portálon át fognak ideözönleni démonok a Twisting Netherből – ez lesz a legnagyobb démoni támadás Azeroth ellen, nagyobb, mint ami az Ősök Háborúja, a War of the Ancients idején volt, és ezt kell nekünk megállítani. Előzetesen az a terv, hogy a kiegészítő előtti event már itt fog játszódni, és a trailerben ez lehet az a hely, ahova Khadgar repült holló/varjú alakban.

– Dalaran: Dalaran ismét egy neutral faction hub-ként fog szolgálni, és úgy tűnik, hogy most leköltözik ide, erre a területre. (Azért megnézem, hogy Northrenden is ott lesz-e, de egy varázslóvárosról van szó, szóval lehet, hogy illúziót használnak, hogy egyszerre két helyen lehessenek 🙂 ). A városban egy felújított, rejtélyesebb verziója lesz a Violet Hold dungeonnek. /Dalaranról részletes írás várható majd tőlem./

– Maardun: Ez lesz a Demon Hunterek kezdő zónája /hasonlóan anno a DK-hoz/: egy széttöredezett, démoni börtönvilág, ahova Sargeras még akkor börtönözte be a démonokat, amikor még egy jó Titán volt. Maardun tehát nem az új kontinensen lesz, nem is Azerothon, hanem a Demon Hunterek questjei során egyfajta flashbackként, visszaemlékezésként utaznak majd el erre a területre. /A demon hunterekről is lesz külön írás a napokban/.

Legion-Zone-Header-11

– Val’Sharah: Az egész kontinens kapcsán érdemes megjegyezni mindenekelőtt, hogy az Ősök Háborúja előtt Azeroth egyetlen nagy kontinensből állt, amely az Ősök Háborúja végén bekövetkezett robbanás, a Sundering miatt szakadt darabokra, és minden darabját eddig úgy látszik, mégsem találták meg. Ez ad lehetőséget a Blizzardnak arra, hogy újabb és újabb ismeretlen területeket fedezzünk fel, akár ismerős népekkel, úgymond újrahasznosítva őket.

Visszatérve Val’Sharahhoz, ez volt az a terület, ahol Cenarius keze és útmutatása alatt Malfurion az első éjelf druida lett, és mint kiderül, ma is druidák elfeledett menedékeként szolgál. A zónának gazdag éjelf és druida lore-ja lesz, meg fog jelenni Cenarius és Ysera is, a veszélyt pedig Xavius és az ő hatalmas szatír serege fogja okozni. Szerintem ez azt is jelentheti, hogy ezt a helyet a druidák az Emerald Dreamen keresztül érték el, hiszen az Emerald Dream Azeroth ősi állapotának „tükörképe”, vagyis mindössze egy kontines található benne.

Stormheim-Header-11

– Stormheim: Stromheimben Vrykulokkal fogunk találkozni (tudjátok, ők az emberek ősei és egyébként titán eredetű lények), akik Northrendből vándoroltak el évezredekkel ezelőtt, hogy az ő szent földjüket megkeressék. Most viszont csatlakoztak a Légióhoz, így az egész zóna során ellenük és az ő Vrykul God-Kingjük, vagyis Istenkirályuk ellen fogunk harcolni, amelynek a tetőpontja a Halls of Valor dungeon lesz. (Emellett a Helheim nevű dungeon is itt található). Emellett a Valkyrokról és a Kvaldirokról is többet fogunk megtudni, mint ahogyan egy bizonyos Ship of Souls, vagyis Lelkek Hajója nevű járműről is. Valószínűnek tűnik, hogy ez lesz az a zóna, ahol majd Sylvanas Windrunner, a Dark Lady, vagyis Sötét Úrnő is fel fog bukkanni és a valkyrok révén szerepet játszani, hiszen a Legion holnapján ő is a fontosabb szereplők közt van megemlítve.

Azsuna-Header-21

Azsuna – Ez a terület fogja leginkább bemutatni, hogy hogyan nézhetett ki évezredekkel korábban ez a terület, hiszen az egykori hatalmas, ősi éjelf civilizáció egyik fontos területe volt. Ebben a zónában ősi éjelfek szellemeivel fogunk találkozni, a Kék Sárkánynemzetség egyik haldokló költésével, és a Suramarból száműzött egykori uralkodó családdal, a Nightfallenekkel (Éjbeesettek). A zóna története pedig arról fog szólni, hogy Azshara királynővel fogunk versenyt futni a titán eredetű Pillar of Creation megszerzéséért.

Highmountain-header-5

Highmountain – Az új kontinens legmagasabb pontja, a kemény, kietlen, rideg zóna, amely a Highmountain Taurenek (Magaslati taurenek) otthona (hm, lassan annyi fajta taurennel találkozunk, mint amennyi trollal). Úgy tűnik, hogy ezekkel a taurenekkel nem leszünk egyelőre túl nagy barátságban, miután egy másik értékes relikvia feletti uralomért fogunk velük versengeni. Ez lesz a Drogbarok otthona, illetve a Lair of Neltharion is itt található (magasan?) Viszont mivel kiváló vadászterület, természetesen Hemit Nesingwary is visszatér közénk!

Suramar – Aki olvasta az Ősök Háborúja trilógiát, annak nyilván nem kell bemutatni az ősi, éjelf várost, amely Malfurion, Illidan, Tyrande, Maiev és Jarod Shadowsong otthona volt, illetve Elune főtemploma is itt volt. Később a Sundering során elsüllyedt a város a tengerfenékre, ezért a város romjai közé építette meg Aegwynn Sargeras sírját. Ezt követően Gul’dan egy varázslattal felemelte a tengerfenékről, és azóta a Broken Isles része ez a város/terület is. Itt csaptak össze Maiev őrzői és Illidan nagái.

Suramar-Header-31

Most viszont kiderül, hogy az elmúlt tízezer évben, a Sundering óta maradtak itt éjelfek, akik azóta itt élnek (na, oké, ez az a pont, ahol én is kicsit elvesztem a fonalat, biztos jól elbújtak, a víz alatti létet meg mágiával élték túl), nagyon erős mágiahasználók, és éppen ezért jelenleg már a Lángoló Légió szolgálatában állnak. Természetesen nekik is van egy olyan relikviájuk, amelyre szükségünk van, ezért mindannyiukat meg kell ölnünk, valamint a Légió őreit és Gul’dant is, hogy megszerezzük ezt az ereklyét. Valamint ez az a zóna, ahol valószínűleg Alleria és Turalyon végre felbukkannak (WTF?)

DUNGEONÖK

Halls-of-Valor-Header

Halls of Valor – Egy szintező dungeon, amit a Valhalla ihletett meg (a sknadináv mitológiában a hősi halált halt lelkek nyughelye), és amely Stormheim fölött található. Ennek a zónának a történetét fogja összefoglalni, illetve lezárni, ahol a játékosok egyszer és mindenkorra szembeszállnak a Vrykul God-Kinggel. Emellett lesznek itt „tiszta” Val’kyrok is, akikkel Northrenden nem találkoztunk.

Black-Rook-Hold-Header-11

Black Rook Hold – Egy max.szintű dungeon, amely Val’Sharah-ban található. Ez az ősi éjelf erős Lord Kur’talos Ravencrest ősi otthona volt. Ez egy olyan katonai erődítmény, amelyet a hegy oldalába vájtak, hogy a Légió ellen harcolhassanak. Most egy gonosz költözött be az erődbe, őt kell majd legyőznünk.

Vault of the Wardens – Itt tartották a Wardenek, vagyis az éjelf Felügyelők fogva az éjelf társadalomra legveszélyesebb egyedeket, egy maximális biztonságú börtön. A hely dungeon és a Demon Hunterek kezdő területe is lesz. Itt fogjuk kideríteni, hogy Gul’dan pontosan mit is akar Illidantól, miért kutatta fel.

Vault-of-the-Wardens-Header-2

Eye of Azshara – Azsunában lesz majd megtalálható, és – milyen meglepő – Azshara királynő szolgái és nagái ellen kell itt harcolnunk. A Blizzardnak egyébként nagyon megtetszett ez a név.

Darkheart Thicket – Val’Sharahban lesz megtalálható, az ottani Világfa, vagyis World Tree lábánál (ugye jól számolom, hogy ez a 4. World Tree?). A Heart of the Nightmare, vagyis a Rémálom Szívének romlottsága innen kiindulva fertőzi meg az egész zónát, és ezt kell nekünk megállítani. Sötét bozótosokon és indákon kell átküzdenünk magunkat, hogy végül megmenthessük Malfuriont a Rémálom szorításából. (Látjátok, ezért nem jó félmunkát végezni, a Rémálmot teljesen ki kellett volna irtani).

Neltharion’s Lair – vagyis Neltharion Fekhelye, amely Highmountainben lesz megtalálható, és amely jelenleg a Drogbar társadalom központjaként szolgál. (Gondolom Deathwing már nem pihent itt, hiszen ő a föld alatt várt a kitörésre) Tele lesz a hely brutális, erős harcosokkal, akikkel a Pillar of Creation megszerzése érdekében kell megküzdenünk.

Helheim – Stormheimben lesz majd ez a dungeon, és egy nagyon egyedi élményt ígérnek a fejlesztők, mivel a dungeon nagy részében a Kvaldirok megátkozott szellemeivel leszünk lefoglalva egy viharos tengeren hánykodó hajón (vonatos dungeon után itt a hajós). Itt is lesznek Vrykulok, ezek azonban nem érték el azt a mennybemenetelt, mint társaik a Halls of Valorban.

Suramar-Palace-Header

Suramar City – Az Éj városa, ahol Nightborne-ok (Éjszülöttek) irányítják a népet a palotájukból. A játékosoknak a dungeon során a nemesek házait és a katakombákat is meg kell járniuk annak érdekében, hogy kiderítsék, hogy milyen kapcsolat fűzi őket a Légióhoz, és ki kell bogozniuk a végső tervet.

Violet Hold – A Dalaranban található dungeonben új, sötét titkok tárulnak fel, amikor a város közel merészkedik Sargeras sírjához. Még többet meg fogunk tudni Dalaranról és mágusairól, ahogy magáról a világról is.

RAIDEK

The Emerald Nightmare – A Smaragd Rémálom végre megjelenik a játékban is. Magára a Világfára fogunk felmászni, és onnét lépünk át az Emerald Dreambe, vagyis a Smaragd Álomba. Úgy tűnik, hogy Cenarius is el fog kísérni minket ezen a küldetésen, amelynek a végén Xavius-szal és seregeivel kell megmérkőznünk.

Suramar Palace – A Nightwell (Éjkút) otthona, Suramar erejének és a megrontott Pillarnak a központja (tehát első körben nem tudjuk megszerezni a Pillart?). A Black Temple-höz hasonlóan a játékosok ide is inkább besurranak, mintsem egy frontális támadást fognak indítani. A játékosoknak itt sikerül végül sarokba szorítaniuk Gul’dant és valószínűleg végleg legyőzik.

Egyelőre ennyit tudunk az új területekről, hamarosan további írások várhatóak az új kiegészítő jegyében!

Az írás nagy részének forrása a BlizzardWatch volt.

6 thoughts on “WoW: Legion – Az új területek és insták első látásra

  1. Nekem úgy néz ki, mintha egy robbanás előtti állapotú vidék lenne ez a törött sziget. Gyönyörű elf épületek, életüket boldogan élő kis nemzetek. Mintha kimaradt volna a hatalmas robbanás, ami megrengette a világot, kimaradt volna a földrész víz alá süllyedése és kiemelése. Mintha nem múlt volna el tízezer év. Azshara él, Xavius él. Maiev hogyhogy nem találkozott össze velük? Ez a két fontos és nagyhatalmú személy hogyan tudott tízezer éven keresztül kussban ülni egy szigeten? Miért nem ötöltek ki valami tervet? Vagy pont a Lángoló légiónak ezt az eljövetelét készítették elő annyi időn keresztül? Kicsit soknak érzem a ráfordított időt.

    Arról nem is beszélve, hogy kicsit olyan érzés nekem, mintha csak azért kaptunk volna egy WoD kiegészítőt, hogy visszahozzunk az életbe egy Gul’dan-t, aki nem is a mi Gul’dan-unk, mégis át tudott jönni az idősíkunkra, és tudja, ki az a Sargeras, és hogy hol van az ő sírja. Azt hittem lesz egy kerek történet mint a MoP-ban. Látva, hogy itt a vége, összecsapottnak érzem a kiegészítőt. A most következőnek pedig olyan “túl sokat akar a szarka” hatása van.

    Egy elf területről van szó, de minden játékosnak kedvére valót kell találnia benne, szóval pár szigetről van szó, mégis három-négy faj éldegél együtt. Ez négy sziget, és nem egy kontinens, mégis 10 szintet tudunk majd rajta lépni, vagyis outland vagy northrend méretével vetekszik. Én túl nagynak érzem. A neve törött _szigetek_ és nem törött kontinens.

    Az a baj, hogy ez a pénzről szól, és nem a logikáról. Zavar, hogy a Blizzard egy 6 éves gyerekként viselkedik, aki megváltoztatja a szabályokat, ha az események nem úgy alakulnak, ahogyan az neki jó. Biztos vannak fontos koncepciók, hogy mik az alapvető igények egy kiegészítő részéről. Többféle táj, különböző hírnévszerzési lehetőségek, különböző nemzetek, a korábbi kiegészítőtől kicsit eltérő tartalmak, és mindezt nehéz úgy összegyúrni, hogy normális lore legyen mögötte, ahol a cselekmények szinte adják magukat, és minden lépés érthető és következetes. WoD-ra visszatérve ott van Kairoz. Semmit nem tudunk meg az indítékairól. Persze, a világot akarja formálni, uralni akarja az összes világot. Miért? Hogy? Ki ez? MoP legendás küldetésében tűnik fel először. Most vagy nagyok a tervek és legyen főgonosz, de mi az, hogy a világot uralni vágyó sárkányt egy szimpla ork öli meg, akit ráadásul ő szabadított ki? Grom az összes világot meg akarta hódítani, majd elfelejtette az egészet, és azok oldalára állt, akik megölték a fiát? Bár Grom amúgy sem az eszéről híres, talán ezt nem kéne felróni a panaszlistára. De akkor is! Minden megvan mostanság a játékban, csak a következetes lépések hiányoznak számomra, és hogy a Warcraft világa szolgálja a Warcraft Lore-t, és ne a zavarosan összekoholt Lore próbálja szolgálni a Warcraft világát.

    Na jó, nem zavarom itt tovább a kedélyeket. Csak nem tudtam ellenállni a kísértésnek, mikor olvastam, hogy “Minden vélemény számít!”.

    (Mellesleg látom én, hogy a Blizzard most igyekszik mindent beleadni. Benne van minden, amire vágytak a rajongók: Illidan (élve), Légió, elfek, Azshara, Smaragdálom. Csak hát na. Hiányolom magam részéről azt a bólintást, hogy “hát ja, igen, ennek muszáj volt bekövetkeznie, ez nem történhetett volna másképp”, szóval a logikus lépések megléte.)

    Kedvelés

  2. Hát én még egy kiegészítő előtt sem voltam így lehangolva. Tök mindegy, hogy WotLK-ról, Cata-ról, MoP-ról vagy WoD-ról beszélünk mindegyiket úgy vártam, mint a messiást. Most meg ez a sok random feltűnő karakter, meg a Legion újratámadása… mehh. Hát nem tudom. Valahogy a MoP-nál ott volt a warchief-választás, a frakciók közti konfliktusok, sok ismeretlen karakter, gyönyörű, felfedeznivaló tájak, ismeretlen fajok; WoD-nál a sok izgalmas, érdekes visszatérő karakter, Cho’gall ármánykodása, arakkoák, Garrosh tevékenysége, Gul’dan, Légió stb. stb. meg alapból Draenor-ban rengeteg potenciált láttam… Hát mégis csak egy bolygónyi tartalmat kaptunk, nem egy kontinensnyit. Most meg itt van ez évekkel ezelőtt beharsogott kieg. és hiányérzetem van. Illidan meh. Demon Hunter meh meg Emerald Nightmare, Azshara… Nem sok ez egy kicsit? Mintha mindent így egyszerre akarnának lerendezni meg bepótolni… Ebben a Broken Isles-ban szerintem nincs annyi hogy ennyi tartalmat elbírjon. Én így látom és nem fog lázba hozni a Demon Hunter kaszt meg Illidan…

    Kedvelés

  3. Az, hogy rengeteg régi ötletet, sztori szálat, hősöket és anti-hősöket bepakolnak ebbe a kiegbe egyfajta WoW “kivezetésnek/lezárásnak” az előszele szerintem. A Pillar-ok gyűjtögetése még egy Old Godos, Titános kieget enged sejtetni, de utána nem igazán marad meg semmi amiből kieget tudnának összehozni (nagyon durván esetleg egy LK2). A lezárás pedig nem a fogyatkozó előfizetői létszám miatt lenne, hanem mert ebben a formában a játék “kiöregett/megfáradt” és fejlesztői, írói oldalról nem igazán lehetne merre tovább haladni. Max csak a MoP féle megoldással lehetne valamit behozni a játékba, de azért mindig nem botolhatunk egy új kontinensbe. Szerintem egy Legion + Old God/Titán kieges lezárás majd átvezető W4 után egy WoW 2-vel teljesen megújított játékkal sokkal több lehetősége lenne a Blizzard-nak a Warcraft hosszútávú életben tartásával. A játék már lassan 11 éves. Kellene egy új grafikai motor. Sok mindent újra lehetne gondolni egy WoW 2-re. Szakmák megújítása (pl. olyan dolgok mint herba, mining ne legyen külön szakma hanem egy alap képesség), új faj(ok), új frakció(k), új és megreformált classok, új területek, stb. Persze ehhez kellene egy olyan sztori ami miatt ezek behozhatóak lennének a játékba (pl. jókora ugrás az időben, több száz vagy ezer évvel a WoW után játszódva).

    Kedvelés

Hozzászólás